Sayfa: [1]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: sensörler ve işlevleri  (Okunma Sayısı 1359 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
ulas79
opelsizasla
*

Teşekkür Sayısı: 219
Çevrimdışı Çevrimdışı

Nerden: Kuşadası
Yaş: 35
Mesaj Sayısı: 4,778


Astra j sport 1.6T 180 hp AS + necvox navi


« : 27 Mart 2011, 15:13:35 »

Evap Purge Control Solenoid Valve nedir?
Depodaki buharlaşan benzin sıvı hale getirerek tekrar depoya veren sistemi kontrol eder.
Manifold basıncı sensörü (manifold absolute pressure/MAP)
Map sensör ne işe yarar ?

Bu sensör manifold basıncı miktarına göre ECU'ya veriler göndermektedir. Ecu da buna göre avansını ve benzin verme miktarını ayarlamaktadır. MAp sensörü Manifolt üstünde bulunur Yada 1 hortum ile manifolddan vacum alınıp bir yere monte edilir.
MAF Sensörü (Mass airflow sensor)
Maf sensörü hava filitresinden hemen sonra bulunur çekilen havanın miktarını ölçer ve Map sensoru gibi ECU ya bilgi gönderir Ecu da buna göre avansını ve benzin verme miktarını ayarlamaktadır. Extradan Hava sıcaklığınıda ölçmektedir
Knock sensör (vuruntu sensörü) Nedir ?
Vuruntu istenmeyen şekilde yanma sonucu olusur.Vuruntu sensörü volt ile çalışır ve vuruntu hissetigi anında motoru direk safe moda geçirir.
TPS Sensör = Throttle Position sensors = Gaz kelebegi sensörleri
Gaz kelebek sensörünün amacı kelebeğin ne kadar açık olduğunu ECU ya volt şeklinde vermesidir bunun sayesinde Gaz kelebeği düzeltmelerini ECU kolaylıkla yapabilir.
Bazı map ve maf olmadan single throttle olarak yapılan arabalarda (genelde Yarış amaçlı) tps Map ın görevini görebilir.
IAC Valve (idle air control Valve) = Rölanti Regulatörü
Motor sabah çalıştığında ve seyir halindeyken dururken kelebek tamamen kapandığında rolantide durmasını düzenlemekte görevlidir
CKP sensör ((Crankshaft Position) Krank mili konum sensörü)
Crankshaft Position sensörü krankın açısını belirler verdiği bilgiler doğrultusunda ateşleme ve püskürtme zamanları için Ecu ya bilgiler verir.
Camshaft Position Sensor TDC sensör diyede geçer
Camshaft Position sensor araba çalışmaya başlamadan Cranking (marş) esnasında önce ateşleme sırasının düzgün olması için Ecu ya bilgiler verir(ecu için )
Coil On PLug (COP) = Tek Tek bobinli ateşleme
Bobinli ateşelem Buji pipolarının üstünde bobinlere sahip arabalar vardır her bujinin 1 bobine sahip olduğu arabalar bu tip arabalara coil on plug arabalar denir bu tip arabalarda buji kablosu bulunmaz
Distribütör nedir? neişe yarar?
Bir çok distiribütörlü araçta distiribütör içinde CKP TDC sensörü bulunur bunlar ecuy a bilgi gönderir extradanda Tek bobinli arabalardır distribütörün içinde tevzi makarası bulunmaktadır bu tevzi makarasının amacı endüksiyon bobininden gelen yüksek gerilimi sırasıyla bujilere buji kabloları tarafından yollayan parcadır.
AIT (Air intake temperature) = Hava Giriş ısı sensörü
İçeriye çekilen/basılan havanın sıcaklığını ölçer. Ve ecu ya o şekilde düzeltmeleri yapmasında yardım eder
ECT (Engine Coolant Temp) = Motor Su sıcaklığı
Motor suyu sıcaklığını ölçer ve ecu ya o şekilde düzeltmeleri yapmasında yardım eder ,özellikle soğukken çalışmada.
BARO sens (Barometric Pressure sensor) barometrik basınç sensörü
Atmosferik basıncı ölçer ve Ecunun ona göre benzin avans düzeltmelerinde yardımcı olur
SAFC & VAFC (Super Air Flow Converter & Vtec Air Flow Converter)
Map olan yada Maf olan arabalarda Map yada Maf a bağlanarak orjinal gelen değerleri değiştirerek benzin kısıp açmaya (belirli bir limitte çok değil) yarıyor.
kesinlikle avansa mudahale etmez. Dolaylı yoldan mafı yada mapı kıstığın yada açtığın için avansıylada biraz oynamış oluyoruz. YurtDışında Adıda AFC hacks tir.

Kayıtlı
Djfree
Binbaşı
*

Teşekkür Sayısı: 16
Çevrimdışı Çevrimdışı

Nerden: B.evler
Yaş: 29
Mesaj Sayısı: 592

Soner


« Yanıtla #1 : 15 Mayıs 2011, 12:40:33 »

Bunlar bizim arabada mewcut ha Huh?
Kayıtlı

2011-Astra J 1.4 140HP Sport (Sunroof ) H&R Yay Olimpik Beyaz...
Sercan
opelsizasla
*

Teşekkür Sayısı: 59
Çevrimdışı Çevrimdışı

Nerden: İstanbul
Yaş: 28
Mesaj Sayısı: 3,198



« Yanıtla #2 : 15 Mayıs 2011, 19:01:27 »

teşekkürler sn.ulaş79,araçlarımızda bulunan fakat birçoğumuzun farkında bile olmadığı özellikleri çok güzel açıklamışsınız.
Kayıtlı

Linklerin görülmesine izin verilmiyor
Linkleri görebilmek için Şimdi Üye Ol veya Giris yap
Linklerin görülmesine izin verilmiyor
Linkleri görebilmek için Şimdi Üye Ol veya Giris yap

Linklerin görülmesine izin verilmiyor
Linkleri görebilmek için Şimdi Üye Ol veya Giris yap
Linklerin görülmesine izin verilmiyor
Linkleri görebilmek için Şimdi Üye Ol veya Giris yap
mertan
Teğmen
*

Teşekkür Sayısı: 2
Çevrimdışı Çevrimdışı

Nerden: istanbul
Yaş: 33
Mesaj Sayısı: 119



« Yanıtla #3 : 16 Mayıs 2011, 11:01:23 »

Evap Purge Control Solenoid Valve bizimkilerde bu sistem var mı acaba merak ettim ...
Kayıtlı

Astra J  1.6 115 Hp 2011
bartowski
Teğmen
*

Teşekkür Sayısı: 1
Çevrimdışı Çevrimdışı

Nerden: Antalya
Yaş: 37
Mesaj Sayısı: 146



« Yanıtla #4 : 16 Mayıs 2011, 11:57:36 »

emeğiniz için teşekkürler.
Kayıtlı

2011 Astra Cosmo 1.6 Active Select Beyaz
Sayfa: [1]   Yukarı git
Yazdır
 
Gitmek istediğiniz yer:  


Yasal Uyarı
Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay almadan anında siteye yazabilmektedir, bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir, yine de sitemizde yasalara aykırı unsurlar bulursanız Admin Ve Yöneticilere bildirebilirsiniz, şikayetiniz incelendikten sonra en kısa sürede gereken yapılacaktır.