Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
A14NET LPG sorunları
#1
Sad 
Herkese merhabalar, ismim Hasan foruma yeni katıldım. Çok faydalı bir forum olmuş yardımlaşmalarınız çok güzel. Bu forumda emeği geçen herkese teşekkürler.

Bende 2010 1.4 turbo sport Lpgli bir araç ile aranıza katıldım. Ancak araçta bazı problemler var belki sizlerinde başına gelmiştir bana yardımcı olabilirsiniz. Araç yüksek devirde egsozdan beyaz duman atıyor aynı zamanda motor kaputunun altından da geliyor düşük devirlerde sadece motor kaputunun altından geliyor.  Ustam külbütör kapağından kaynaklandığını söyledi motor hafif yüke binince dahi yağ atıyor onlarda egsoza damlıyor ve dumana sebep oluyor. Bunun yanında arabayı alırken gösterdiğim ekspertiz turbonun orda bir yerlede bir conta olduğunu ve buradan yağ kaçırdığını bu yüzden turbo emiş sisteminde ve intercooolarda yağlanma olduğunu söylemişti temizlendiği takdirde egsozdan duman atmayacağını söyledi. Araç dynoda 136 beygir güç veriyor.
Bununla birlikte araç lpg de çalışırken rölantide devir çok düşüyor motor değil içerden vites kolu bile titriyor ve bazen de stop ediyor. Araç hızlanırken ilk kalkışta silkeleme yapıyor ve hızlnırken bazen gaz yemiyor gibi geliyor 1 saniyeliğine sonra tekrar atılıyor ileriye. Bu sorunlar benzinde çalışırken olmuyor. İzmirde bildiğiniz güzel bir lpg servisi varmıdır? Tavsiyeleriniz ve yardımlarınız için şimdiden çok teşekkürler.
Ayrıca araç tamamen şehir içi kullanımda ortalama tüketim 11.4 litrenin altına inmedi yol bilgisayarına göre alalı 600 km oldu aracı. 25 litre lpg ile en fazla 200km yol yaptım bana yakıt tüketimi biraz fazla geldi. Aracı gayet sakin kullanıyorum 2.500 deviri geçirmeden vites büyütüyorum.
Ara
Cevapla
#2
Bu kadar sorun varken lpg'li devam etmek pek mantıklı değil. yada kullandığınız kiti değiştirmeniz lazım. Turbo olduğu için subaplarıda değiştirmeniz gerekir. Ama yakıt gerçekten çok fazla. 1.4 turbo genel olarak çak yakıyor ama 11 yakması mantıksız. Kaç km hız oda önemli bir etken tabi.
Computer engineer
C-C#-Java &Android-Html&CSS
Ara
Cevapla
#3
Cevabınız için teşekkürler. Araç 152000 km de manuel vites ortalama hızım 29 km olarak görünüyor yol bilgisayarında. Yaaşadığım yer izmirin en yüksek yeri deniz seviyesine göre acaba onun etkisi olabilir mi? hergün yaklaşık 10 dk tırmanıyorum eve en fazla 3. vitese takabiliyorum arabayı ama bundan önce kullandığım son benzinli araç e36 kasa 3.20i di. o bile yol bilgisayarında 9 - 9.50 lt gösteriyordu. Bir aksilik olmazsa pazartesi külbütör kapağı değişecek ve ihtiyaç varsa subaplarda değişecek. Zaten şuan lpg ile kullanmıyorum ama izmirde astralara gerçekten kaliteli montaj yapan iyi bir ustaya servise ihtiyacım var. Bu konu da bana yardımcı olabilir misiniz?
Ara
Cevapla
#4
Konuyu isterseniz birde şu foruma açın orası biraz daha aktif, daha hızlı cevap alırsınız, opelsizasla bu aralar biraz durgun.

Linkini veriyorum oraya aynı şekilde konuyu açın yardımcı olurlar hızlıca

https://forum.donanimhaber.com/forumid_287/tt.htm
Ara
Cevapla
#5
Merhaba eski aracım Astra G lpg liydi titreme sorunu ilk başta bende de olmuştu. orj buji çift tırnak tı orj takıldığı zaman sorun yaratıyordu tek tırnak vectra buji si takılınca sorun düzeldi. ondan sonra tüm bakımlarda tek tırnak buji takıldı. buji ateşlemesi yetersiz ise titreme yapabilir çünkü tam yakamıyor yakıtı bu yüzden de araç çok yakar çekişi düşer. yağ yakması konusunda bir fikrim yok ve hangi araç olursa olsun hangi yakıt olursa olsun kaputun içinden duman çıkması da hiç normal değil yağ yaksa bile kaputtan gelmesi normal değil bir yerde kaçak olma ihtimali yüksek tabi yağ yaktığını varsayarsak. Yağ yaksa benzin de de aynısını yapması lazım bi bunu kontrol et. eğer yağ yakmıyorsa turbodan duman geliyor da olabilir (bu konuda pek bir fikrim yok tamamen varsayım) turbonun amacı araç çekmediği yerde devreye girerek aracın çekişini arttırmak yakıt yakamıyorsa çekiş düşük olduğundan devamlı turboya yüklenecektir belki turbo aşırı yüklenmeden dolayı duman atıyor da olabilir. Bir keresinde klima kompresörünü yaktım motor sıkışmış bende farketmedim motora yüklenince beyaz duman attı ama bu kompresörün yandığından meydana geldi bu sebeple kaputun içine dikkatli bakım beyaz dumanın nereden geldiğini bulman lazım. Geçmiş olsun biraz uzun oldu ama dediklerimi kontrol ettirmende fayda var.
Ara
Cevapla
#6
Turbo konusunda bilmgim yok ama lpg konusunda kesinlikle bir ustaya gidin 152000 nezaman takilmis lpg onemli soylediginiz titreme ve stop etme subap kaynakli muhtemelen degismesi gerkir kaldiki cok yakisida bunu destekliyor. Araci lpgde kullanmayin ki sorun subaplardaysa ust kapak asinmasin bu sefer taslama falan giriyor sorunlar ufakken mudahale edilmezse sonra dag oluyor
Ara
Cevapla
#7
Evet sorun varsa ilerlemesi git gide hızlanıyor ciddi masraflar çıkmadan halletmeye çalışın
Ara
Cevapla
#8
bu sabah itibariyle arabanın külbütör kapağını değiştirdik yarım saatlik bir işti. İlk testlerime göre şuan ne lpg ne de benzinde araçta bir sıkıntı gözükmüyor gayet kararlı çalışıyor. Bir kaç gün daha kullanıp takip edicem ve aynı zamanda ortalama tüketimi de sıfırlardım bakalım tüketimde her hangi bir düşüş olacak mı? Arkadaşlar külbütör kapağı üstündeki yağ kapağını açtığınızda araç içeriye hava çekiyordu fakat külbütör kapağı değiştikten sonra yağ kapağını açınca havayı olması gerektiği gibi dışarıya üflüyor artık. Bakalım başka bir sorun görecekmiyim takipteyim. Cevaplarınız için teşekkürler.
Ara
Cevapla


Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi